سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حق سنگین است اما گوارا ، و باطل سبک لیکن در کام چون سنگ خارا . [نهج البلاغه]
 
امروز: پنج شنبه 103 فروردین 9

هنگام خرید گوشی موبایل معمولا مبلغی بالای 50 هزار تومان صرف می شود. هرچند این مبلغ گاهی به بیش از یک ملیون تومان نیز می رسد، پس دانستن نکاتی چند در مورد خرید گوشی های نو و کار کرده ضروری به نظر می رسد. پس نکات ذیل را به عنوان آئین نامه خرید فرض کنید و سعی کنید آن را به دقت رعایت کنید.

-از خریدن گوشی های بدون جعبه قطعاً خودداری کنید.

2-شماره سریال جعبه و گوشی باید همخوانی داشته باشد.

3-گوشی های نو را از نمایندگی های اصلی که در سطح کشور فروشگاه دارند تهیه کنید.

4-در زمان خرید گوشی های نو حتما به نوع گارانتی و تاریخ شروع آن دقت کنید .

5-از تاریخ شروع گارانتی ترجیحا بیش از دو هفته نگذشته باشد.

6-شماره سریال حک شده روی گوشی و روی کارت گارانتی حک شده باید همخوانی داشته باشند.

7-در صورتی که گوشی مورد نظر شما کار کرده می باشد و یا از گارانتی آن مطمئن نیستید و می خواهید بدانید این گوشی واقعاً در چه تاریخی تولید شده است، از روش ذیل پیروی کنید:

کد #92702689#* را بعد از روشن کردن گوشی وارد کنید، در اکثر مدل های تلفن همراه سریال و تاریخ ساخت گوشی را به شما می دهد.

8-راه دیگر برای تشخیص گوشی نو این است که به اطرا ف باطری و محل قرار گر فتن آن با دقت نگاه کنید در گوشی های نو هیچ خط و اثری از مالش باطری به بدنه گوشی نباید وجود داشته باشد.

9-محل قرار گر فتن سیم کارت در گوشی های نو کاملا تمیز و بدون خط می باشد.

10-در گوشی های که دارای حافظه خارجی می باشند این حافظه نباید هیچ پارتیشنی علاوه بر پارتیشن های اصلی که معمولا مخفی بوده و قابل دیدن نمی باشند داشته باشد.

11-در گوشی هایی که حافظه خارجی ندارند در قسمت

12-در گوشی های نو در قسمت زنگ ها نیز نباید هیچ زنگی اضافه بر زنگ های اصلی وجود داشته باشد.

13-برای اینکه مطمئن شوید گوشی که دارید خریداری می کنید نو است یک راه دیگر نیز وجود دارد و آن این که در قسمت

14-در زمان خرید گوشی های دست دو حتما از فروشنده 24 ساعت مهلت تست بگیرید تا باطری و سایر قسمت های آن را به طور کامل تست کنید.

15-یک راه برای تست باطری گوشی دست دوم این است که چندین بار به صورت پیاپی ( مثلا 5 بار ) گوشی خود را روشن و خاموش کنید اگر باطری این گوشی سالم باشد به اصطلاح نباید خط باطری کم کند یا حد اکثر تا یک خط باطری کم کند، ولی اگر پس از این کار خطوط باطری شما نصف یا کمی کمتر یا بیشتر شد به احتمال قوی باطری گوشی شما دارای اشکال می باشد.

16- در مورد خرید گوشی هایی که دارای حافظه خارجی هستند و یا قابلیت نصب برنامه های گوناگون را دارند دقت بیشتری به خرج دهید اگر در هنگام اجرای یک برنامه یا منو پس از مدتی گوشی دچار مکس طولانی می شود بدانید که این گوشی یا دارای ویروس می باشد و یا نرم ا فزارهای غیر استاندارد روی آن نصب شده که در طولانی مدت برای برنامه اصلی گوشی نیز می تواند مشکل آفرین باشد.

17-ظاهر شدن علائم و یا اعداد بی دلیل، خاموش و روشن شدن مکرر گوشی، خارج شدن ناگهانی از یک برنامه در حین اجرا و خالی و پر شدن خط شارژ گوشی از دیگر نشانه هایی است که در مورد گوشی های با قابلیت نصب برنامه میتواند نشانه غیر استاندارد بودن نرم افزار های نصب شده یا ویروسی بودن و یا در مراحل پیشرفته مشکل سخت ا فزاری گوشی باشد.

18-برسی قیمت و فراوانی لوازم جانبی نظیر قاب و ...

19-در پایان ذکر این نکته ضروری است که در صورتی که شما جز افرادی هستید که گوشی خود را مرتبا عوض می کنید در هنگام خرید گوشی حتما قیمت فروش دست دو آن را نیز جویا شوید تا از میزان افت قیمت احتمالی گوشی مورد نظر خود مطلع باشید چرا که برخی از گوشی ها اصولا دارای افت قیمت بالا می باشند.

Gallery یا Memory و یا قسمت هایی که قابلیت نصب یا کپی برنامه های مختلف در آن وجود دارد نباید هیچ پارتیشن یا فایلی غیر از فایل های اصلی گوشی وجود داشته باشد.Call Duration گوشی زمان 00:00:00 وجود داشته باشد.


 نوشته شده توسط علیرضا دانشمند در چهارشنبه 85/8/24 و ساعت 7:31 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

مرکز موبایل و کامپیوتر
علیرضا دانشمند
من علیرضا دانشمند هستم دانشجوی رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر در دانشگاه آزاد اسلامی میبد میباشم و دبیر کامپیوتر در مقطع متوسطه هستم. لطفا بعد از خواندن مطلب نظر دهید. با تشکر از شما علیرضا دانشمند مدیر وبلاگ

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 4
مجموع بازدیدها: 95547
فهرست موضوعی یادداشت ها
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو